Spune o poveste prin pânza de mâncare – Penticton Western News

Spune o poveste prin pânza de mâncare - Penticton Western News

– Cuvinte de Susan Lundy Fotografie de Lia Crowe

„Conceptul lui Bruno este totul despre împărtășirea și aducerea oamenilor împreună prin darul și creativitatea alimentelor”, spune Will Lew, bucătar executiv al celui mai nou restaurant cu destinație de lux din Richmond, Bruno, situat în noul hotel Versante.

„Este dictat de ceea ce se găsește la nivel local în jurul nostru: anotimpurile, pasiunile și talentele atâtor furnizori locali din Richmond și din BC – furnizorii, artizanii, fermierii și pescarii. De asemenea, este creată în jurul alimentelor menite să fie împărtășite, fie într-un mod casual, fie în cea mai elaborată și mai teatrală experiență culinară.”

Având în vedere acest lucru, eu și soțul meu ne-am așezat într-o călătorie de degustare de neuitat la Bruno. Ne-am sărbătorit cu papilele noastre gustative și cu ochii și ne-am mutat prin Bruno Board Experience cu cinci feluri de mâncare – fiecare fel asortat cu vinuri rafinate.

Au ieșit în evidență atât de multe aspecte ale acestei mese, de la arta mâncării în farfurie până la serviciul ireproșabil și, bineînțeles, aromele cerești. A existat și o dramă, deoarece Will a întreprins o ardere la masă a primului fel – stridii crude și încinse – al cărei rezultat a fost o redare topită în gură a uneia dintre cele mai prețuite alimente ale mele. Stridiile au ajuns placate pe un pat de roci marine, scoici și alge marine, care imita malul mării. A urmat o salată de toamnă — colorată corespunzător în verde, galben și roșu —, fără lactate pentru mine, cu burrata pentru soțul meu. Tomahawk cu burtă de porc a urmat, alături de felul meu preferat de seară, crustaceele cu șofran. A urmat o placă masivă de piept de rață, varză de Bruxelles și cartofi.

Selecția de vinuri a fost impecabilă, de la Vigneti Del Sole Pinot Grigio crocant la Roche Pinot Noir fin și Nicolis Seccal Valpolicella Ripasso Classico Superiore mătăsos.

Pentru experiența culinară, am fost așezați confortabil într-o zonă privată din sticlă, cu spațiu disponibil pentru 10 persoane. Restaurantul de la etajul principal, cu decorul său elegant, contemporan albastru-bej, are 130 de locuri, inclusiv o masă comună centrală cu 18 locuri.

Întreaga experiență a fost de neuitat și, privindu-i pe ceilalți în restaurant – oameni care se bucură de camaraderia creată prin împărțirea mâncării și zăbovând la mese până seara – se pare că Bruno a făcut o coardă atât cu localnicii, cât și cu oaspeții cazați la Hotelul Versante. o destinație vibrantă și plină de culoare.

Will spune că dorința de a „comunica prin creativitate și artă” a fost întotdeauna în fruntea alegerilor sale de carieră și, când a crescut în East Vancouver, înconjurat de multe culturi – ambii părinți au emigrat în Canada din Hong Kong în tinerețe – el crede că specialitatea ca bucătar este „diversitatea”.

Aceasta înseamnă „a prelua orice concept și a-l transforma în experiențe coerente, captivante și captivante pentru oaspeții noștri și colegii noștri”.

El adaugă: „Gătitul în acest fel – traducerea unei povești, a unui moment, a unui loc, a unui timp, a unui mesaj, a unui scop și așa mai departe – este ceea ce ne permite mie și echipei să fim cei mai creativi în a spune o poveste care are semnificație. „

Înainte de a deveni bucătar, Will a obținut o licență în biologie animală de la UBC și a petrecut, de asemenea, mulți ani ca violonist orchestral.

Dar el spune: „Cea mai veche amintire a fost să găteam cu bunicul meu. Am învățat arta, gătitul și creativitatea de la el și asta a stimulat o pasiune de-a lungul vieții față de toate formele de artă.”

Deși l-au interesat mai multe cariere, el își amintește: „Într-o vară m-am hotărât să-mi găsesc un loc de muncă în industria alimentară și a băuturilor, în timp ce urmăream muzică. Am intrat în aproape toate restaurantele din Yaletown și am cerut un loc de muncă. Toate restaurantele au spus că fără experiență nu se poate…”

Dar, în cele din urmă, a întâlnit un bucătar dornic să-i ofere o slujbă la fața locului în groapa de vase a unui stabiliment nou și aglomerat.

„În timp ce spălam vasele în acea seară, am văzut cum alimentele și industria au adus atât de multă creativitate, leadership, intensitate și satisfacție nu numai oaspeților, ci și bucătarilor și bucătărilor. Am terminat acel tură la 4:00 dimineața. Viața mea culinară mi-a fulgerat în fața ochilor și am știut că vreau să fiu bucătar!”

Will a ajuns de la spălarea vaselor la conducerea aproape a tuturor unităților Glowbal Restaurant Group și, în cele din urmă, a fost recrutat pentru a conduce restaurante pentru Fairmont Pacific Rim.

Aici, spune el, „pasiunea sa supremă și misiunea de viață pentru sustenabilitatea oceanelor au luat viață când am deschis primul restaurant de sushi 100% Ocean Wise, RawBar, în holul Fairmont Pacific Rim”.

Will a devenit bucătar de bucătărie al hotelului Fairmont Vancouver, mai târziu a condus Black & Blue și, în cele din urmă, și-a deschis propriul restaurant rafinat, Quanjude.

„Apoi, pandemia a schimbat drastic peisajul industriei”, spune el. „A condus la cel mai mare vis al meu, care a fost să lucrez pentru o organizație non-profit axată pe durabilitate”.

Will a devenit bucătarul executiv al Ocean Wise Conservation, care a cuprins Ocean Wise Seafood, precum și Acvariul din Vancouver. Când acvariul s-a închis, a lucrat pentru Nootka Marine Adventures, creând programe culinare axate pe durabilitatea fructelor de mare. În acest sezon, i s-a cerut să preia rolul de executive chef al Club Versante, care va deschide mai multe restaurante, dintre care primul este Bruno.

Fiind unul dintre cei șapte membri oficiali ai Consiliului Ocean Wise Seafood din Canada, Will subliniază că a mânca mai jos în lanțul alimentar de fructe de mare este crucială pentru durabilitate. Mâncarea speciilor regeneratoare precum varecul și bivalvele este „o parte esențială a menținerii abundenței de fructe de mare sălbatice viabile pentru viitor”.

Bucuria pe care Will o găsește în colaborarea creativă cu colegii săi strălucește în orice la Bruno, iar o schimbare în meniurile de mic dejun, brunch, prânz, cină și desert lasă gura apă. Am încercat, de asemenea, o serie de produse la micul dejun în dimineața următoare și, deși mănânc rar micul dejun, nu m-am putut abține să nu mă bag în farfuriile atât de tentante. Pe parcursul ambelor mese, am fost impresionat de modul în care Chef Will mi-a modificat fără probleme mâncarea pentru a îndeplini restricțiile dietetice. Nu pot să cred că ceva ar putea avea un gust mai bun dacă adaugă din nou gluten și lactate!

„Bucătăria mea preferată de gătit este cea dictată de o poveste cu semnificație și sens”, spune Will în rezumat. „În mod concret, îmi propun să creez meniuri personalizate care să ne transporte oaspeții într-un alt loc – undeva cu sens. Vreau să spun o poveste prin pânza de mâncare. Creativitatea este vasul prin care creăm semnificație în sensul hranei noastre.”