Rubrica Bob Henke: Schi, golf și spatele de pânză | În aer liber

Rubrica Bob Henke: Schi, golf și spatele de pânză |  În aer liber

La facultate, a trebuit să fiu extrem de precaut cu banii, punând un echilibru între faptul că nu mor de foame și aveam suficientă rezervă creată pentru a plăti următoarea taxă de școlarizare. În acest context, i-am observat pe colegii mei și am stabilit că există două lucruri care erau ridicol de scumpe, dar, în același timp, creau dependență. Am hotărât să nu fac niciuna dintre ele și am rămas fidel convingerilor mele în toți acești ani. Cele două lucruri au fost, după cum probabil ați ghicit, schi alpin și golf.

Prin urmare, a fost o surpriză, în timp ce scoatem resturile iernii din mașină, să găsesc aspiratorul înfundat cu un tee de golf. Cu excepția cazului în care Dr. Nevasta a început să se strecoare pe furiș la întâlniri secrete de golf, sunt complet în pierdere în a-mi explica tee-ul, dar cu siguranță contează ca ultimul lucru pe care m-aș fi așteptat să-l găsesc.

Ceea ce îmi amintește, așa cum ați putea face unii dintre voi dacă nu o menționez, că, deși nu am mers niciodată la schi alpin, am coborât o dată pe o pârtie de schi. Locuim pe un vârf de munte chiar la nord de centrul de schi West Mountain și, șase zile pe săptămână, cu ploaie sau soare, am străbătut un circuit de o milă și jumătate înainte de micul dejun. Urma mea a părăsit casa, a coborât pe partea din spate a muntelui nostru pe un drum de pădure și printr-o mlaștină mare, înainte de a coti spre est și a urca direct în spatele Muntelui Vest. Am ieșit în vârful unuia dintre pârtii, am luat un alt drum de lemn în buclă pe lângă celălalt vârf, apoi am coborât pe o potecă pe lângă niște margini și am revenit la aleea noastră.

Oamenii citesc și…

Un hazlitor servește drept punct central al Observărilor din această săptămână.

Pe vreme bună, am fugit. Iarna, am făcut-o pentru câteva zile după fiecare furtună cu rachete de zăpadă pentru a parcurge o potecă și apoi am folosit schiuri de fond până la următoarea zăpadă adâncă. Într-o dimineață, am optat pentru schiuri în ciuda unei furtuni cu lapoviță cu o seară înainte și am regretat. În timp ce am coborât direct pe drumul din lemn cu o viteză fulgerătoare, urcarea a fost îngrozitor de lentă. Am întârziat foarte mult când am ieșit pe pârtia de schi. Soarele răsare deja și asta a cauzat o decizie proastă.

Pârtia de schi era frumos îngrijită și curată, nu o pistă pe ea. Am putut să mă uit peste față și să văd locul unde se termină drumul din lemn și începea poteca spre casă. M-am gândit că, în loc să iau bucla drumului din lemn, care ar implica multă cățărare lentă, aș putea doar să traversez pârtia de schi și să mă bărbieresc 10 minute. În clipa în care m-am lăsat să alunec pe poteca îngrijită, am știut că am dat peste cap.

Era ca o mare de rulmenți cu bile. În acele vremuri, schiurile de fond erau un polimer sticlos cu doar un model de solzi de pește pentru tracțiune și fără margini metalice. În loc să alunec pe pârtie, am început să alunec lateral pe pista de schi cu o viteză din ce în ce mai mare. Pentru a menține orice aparență de control, a trebuit să țintesc ușor în jos pentru ca măcar să merg înainte. Aș vrea să spun că în partea îndepărtată a potecii m-am întors cu pricepere și m-am îndreptat înapoi, dar nu a fost posibil așa ceva cu acel echipament. Am scăpat de sub control de fiecare dată.

În acest mod, am derapat până la capătul pârtiei, unde am întâlnit un muncitor care mă privea mirat. Cuvintele lui exacte au fost că acea performanță nu era deloc ceea ce se aștepta să găsească când a venit la serviciu în acea dimineață. M-a condus acasă, dăruindu-mă cu interpretări de jurăminte brute, dar creative pe care se pare că le strigam până la capăt.

În aceeași iarnă am văzut altceva neașteptat – un drac cu spate de pânză înotând în apa ținută deschisă de barbotatorii din jurul docului bărcilor cu aburi din Lacul George. L-am fotografiat, l-am urmărit o după-amiază și apoi a decolat pentru părți necunoscute. Incidența canvasbacks în această zonă este foarte rară. Biologii erau plini de sugestii cu privire la ceea ce probabil au fost (mergansers) pe care am confundat, în ignoranța mea de gardian, cu un canvasback – până când imaginile au revenit.

Prin urmare, am fost înclinat să cred că cele două doamne au parcat în această seară lângă râu, urmărind un stol mic de rațe. Erau, spuneau ei, câteva rațe roșcate cu trei spate de pânză. Au avut dreptate și ne-am uitat cu toții câteva minute înainte ca turma să decoleze și să dispară din vedere spre nord.

Spatele de pânză este de obicei denumit „Regele rațelor”. O parte din aceasta este aspectul său unic. Marca comercială este un cioc lung, întunecat, care coboară fără probleme în același unghi cu fruntea înclinată. Capul și gâtul sunt roșu închis, care se termină ascuțit la sânul negru absolut, cu o linie de despărțire la fel de ascuțită la nivelul corpului. Canvasbacks sunt rațe scufundătoare care caută hrană la adâncimi de 7 picioare sau mai mult, mâncând plante și rădăcini acvatice, precum și orice moluște sau nevertebrat pe care le găsesc.

Partea mai nefericită a denumirii „Rege” provine din statutul său de masă. În timpul migrației, canvasback-ul este specializat în consumul de țelină sălbatică, care conferă cărnii sale o aromă delicioasă de nucă. Acest lucru a făcut-o un favorit în piețele din oraș. Toți, de la criticii europeni de mâncare la Samuel Clemons (în Un vagabond în străinătate) și-a lăudat virtutea epicuriană și, la un moment dat, vânătorii de piață au făcut o taxă uriașă pentru a satisface aceste cerințe urbane. Folosind puști gigantice, montate pe barcă, numite „tunuri cu punte”, stoluri întregi ar putea fi decimate; Recordul este de 86 de canvasbacks uciși dintr-o singură lovitură. În anii 1870, aproximativ 15.000 de canvasbacks au fost uciși în fiecare zi a migrației de iarnă.

Păsările de apă mari, cu reproducere lentă, precum spatele de pânză, nu au suportat acest tip de presiune, iar zonele urbane au mâncat practic populațiile de peste tot la est de Mississippi. În 1986, la îndemnul sportivilor, sezonul a fost închis pentru canvasbacks pe căile de zbor din Atlantic, Mississippi și Central. Populațiile revin încet și unele zone sunt la sau cel puțin se apropie din nou de un număr de vânătoare.

O parte din această recuperare este, de asemenea, atribuită organizațiilor sportive precum Ducks Unlimited pentru munca lor de habitat în zonele de reproducere. Canvasbacks preferă gropi mici, groase de vegetație pentru locurile lor de cuibărit. Ei construiesc un cuib plutitor, ceea ce este bun pentru că îi protejează de schimbarea nivelului apei, dar este nevoie de un anumit tip de habitat pentru că, în mod ciudat, în timp ce atât găina, cât și dragul culeg vegetația pentru cuib, niciunul nu va înota nici un centimetru purtându-l. Materialul cuibului trebuie să fie la îndemâna platformei plutitoare și un cuib poate fi abandonat dacă nu există suficient material la îndemână pentru a-l termina.

O adaptare interesantă este că găinile se strecoară destul de des în ouă în cuibul altui canvasback, zbând uneori destul de multe moduri de a face acest lucru. Aceasta pare a fi o metodă bună pentru a asigura supraviețuirea a cel puțin unora dintre urmașii anului, chiar dacă tragedia lovește un cuib. Apele mici de reproducere fac puietele deosebit de vulnerabile la prădători, iar scăderea capcanelor bazată pe o piață în scădere a încetinit dramatic recuperarea canvasback-ului. Subvenționarea controlului prădătorilor pentru a crește prețurile scăzute ale blănurilor a crescut supraviețuirea pâinii de la un nivel scăzut de 5% sau mai puțin la peste 75% în zonele selectate.

Lucrând împreună, s-ar putea să vedem în curând plute de canvasbacks cu spatele lor alb sclipind în soare și să nu fie un eveniment neașteptat, cum ar fi un tricou de golf sau o plimbare laterală pe o pârtie de schi. …

Bob Henke scrie o rubrică săptămânală în aer liber pentru Post-Star.